6.00 – 8.15 |
- schodzenie się dzieci,
- gry i zabawy dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela,
- indywidualne zajęcia z dziećmi o specjalnych potrzebach, wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień
|
|
8.15 – śniadanie, 10.00 – drugie śniadanie, 11.30 – obiad |
Podstawa programowa
8.00-13.00
|
- ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne, w grupie zorganizowane przez nauczyciela,
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, organizacyjne, relaksacja,
- zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego – rozwijanie różnorodnej aktywności dzieci
- zabawy na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola)
- zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. gry sportowe i ćwiczenia kształtujące sprawność fizyczną dzieci. Gry i zabawy w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
- zabawy dowolne podjęte z inicjatywy dzieci, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, poobiedni relaks lub zajęcia relaksacyjne i inne.
|
|
14.00 – podwieczorek
|
13.00 – 17.00
|
- różne formy relaksu, czytanie literatury dziecięcej przez nauczyciela, słuchanie nagrań muzyki klasycznej lub relaksacyjnej. zabawy dowolne podjęte z inicjatywy dzieci w kącikach zainteresowań
- tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cech, zdolności, zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
- zajęcia dodatkowe
|